tisdag 19 oktober 2010

Status och titel

Knäskålar i gruset, händerna på täcket
helvete, vad reklamen är tjusig
blickar, underkläder och renrasiga blondiner
helvete, vad perrongen är smutsig
mitt pendeltåg är alltid försenat
står och fryser i för tunna kläder och rökringar
min tågvagn påminner mig om Tyskland 1942
påminner mig om min balkong i november

sover, kvicksilversked i munnen och choklad, status, status, status, status, status, status, statusstatusstatus
af, von, titulera mig långt över det jag förtjänar och sänk min skatt, du ditt
---------förortssvin
---------förortssvin
---------förortssvin

vaknar med en betongsäck i kistan
sträcker ut utan armar, bortvalda för värme
späkning, vräkning och bostadslöshet
mitt wellpappshus står inte i något väder
min hunger efter allt som jag inte får
min törst efter allt som jag inte når
tack och lov för plasthandskar och kanyler
subventionerat medlidande i kristen anda
och odemokratiska regeringsbeslut
tack och lov för främlingsfientlighet
oönskade understödsstyrkor
och ständiga övertramp

länge leve hormoder Svea

1 kommentar:

  1. hej min vän, ser din blogg trevlig n_n! hålla den.

    SvaraRadera