fredag 19 oktober 2012

Himlens gravida tonåringar

Orden löddrar i munnen på mig som rabies
Bit mig, sänk dina tänder i mitt kött, ge mig sjukdom och din kärlek. Jag svälter mig medvetet på kvinnor, men längtar hela tiden att få sätta mina läppar mot någon del av en utsökt kvinnokropp.
Jag vill knulla på en metafysisk nivå och höra From Her To Eternity på repeat under tiden.
Min samlevnadsskräck artar sig bra och jag börjar se att jag skulle vara mogen för att återigen, dödsföraktande, kasta mig in i något nytt när jag passerat nästa biologiska milstolpe, döden.

Tangenterna beter sig underligt under fingrarna, det känns som om de är av mossa och gummi, glider undan, halkar iväg, växer ihop och är som en matta av svart vatten.

Vem var kvinnan som städade? Varför ville hon ha mitt nummer? Vart städade hon? Hemma hos mig? Måste jag betala?
Vem är kvinnan som bjuder ut mig till stallet? Vad ska jag göra där? Manually masturabate animals before insemination?
Jag ligger i sängen och drar hästtäcket över mig. Snart blir det väl åka av. Men de ser att jag inte orkar bära landsortsmoderaten som är på besök, så jag får hans två skrikiga ungar på ryggen. De sätter en sadel på mig och ger ungarna varsin ridpiska.
"Piska den jäveln!" skriker deras, på svindyr cognac, berusade pappa och viftar med sitt trollspö och penis i luften.
"Piska såna där pretentiösa fulkultursmisantroper, horbockar och simpla arbetare. Skriva skit det kan dem, men skyffla skit det måste de lära sig, så driv ner ansiktet på han i den största hästskit ni hittar!"

Jag vaknar med munnen full av halm i min egen soffa, naken, men sadeln är fortfarande på.
Det kommer in en tatuerad kvinna med korsett, strumpebandshållare och skrevlösa trosor.
Hon har glasögon också. Jag gillar glasögon.
Sekreterarlooken, en stygg liten receptionist kanske?
Som en hund lägger jag mig på rygg och hänger med tungan, visar att det är fritt fram och hon tar stadiga steg mot mig i höga klackar.
Hon synar mig, öppnar munnen på mig, undersöker mina tänder, petar mig i öronen, jag får otrevligt nog även en prostatakoll.
Hon drar i mina armar, knackar på mina knän med en ishacka.
Sliter i mina testiklar och snärtar till min penis.
"Nej, duger inte, bort!" skriker hon till någon annan som är där. En mager man, som röker och dricker årgångspiss från en stövel.
Han tar upp en limpistol och limmar ihop min näsborrrar och mun. Godnatt.

Vem var det som ringde? Banken? De vill att jag ska bryta mig in hos min vän och stjäla hans kontanter, banken vill ha dem själv.
De vill inte ta emot dem, men de vill inte heller att någon annan ska ha några.
Banken lurar borta i hörnet av vardagsrummet.
Öppnar sina kassakåpskäftar och suger i sig alla mina besparingar.
Jag klamrar mig fast vid From Her To Eternity-vinylen
"Den här tar ni inte era jävlar, jag sparar den till min dotter, ta mitt liv, det är skitsamma, men vinylen ska hon ha. Hon kommer att lära känna sin pappa genom den."

Mina ögon går i kors över ett mörknande, lutande tangentlandskap och fingrar blir som knotiga grenar, jag hittar inte u, då kan jag alltså inte komma (u)t härifrån.
Snusen rinner, var är min telefon?
Vem ska jag ringa? Bris? Nej, jag ringer min nya vän, den fina men trasiga, en med ärr, precis som jag.

"Det är några jävlar som försöker förstöra min dotters liv genom att frånta ha henne allt med substans. De vill formstöpa henne för dokusåpa, modebloggar och objektssjälvbild. Hör du mig, de har förgiftat mig med någon jävla tablett som skulle få mig att sova. De kommer, de kommer ta allt av värde ifrån mig och lämna mig ensam med mina egna tankar! Finns det något värre straff?"
"Johan?... Johan, vad är det som händer?"
"Allt är bestulet, livet är stulet från oss alla, av makthavarna, fackföreningarna, media, kungliga horet och alla deras bortgifta, inavlade, bortbytingssläktingar."
"Vad är bestulet? Johan, jag förstår inte vad du menar."
"Våra liv är bestulna på allt, stulna helt och hållet, de är inte längre våra! Det är acklimatisering, hönsburar, löpandebandproduktion och mediahoreri, vad hände med livet? När blev vi tvungna att sälja oss som objekt för en mediaapparat som psykiskt eller fysiskt våldtar oss, filmar det och sen sänder det på TV inför miljontals andra människor som skrattar åt vårt lidande?"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar