lördag 11 september 2010

Ögon stängda för säsongen

Askan av det som en gång var
v-a-c-k-e-r-t
Fläckar mig, släcker mig
Gör mig ful, smutsig och oren!
som om jag vore bestulen på all renhet

De tomma rummen håller mig utestängd
hindrar mig från att fylla dem
De tomma gatorna springer ner mig
trampar ner mig, stampar på mig

De tomma gatorna är fyllda med skenande boskap
Händer bundna
De öde städerna är fyllda med smutsiga svin
Knän blöder

.........Jag står .........
.........INTE INTE.........
.........INTE INTE.........
vid ett vägskäl med en skylt
pekandes mot Helvetet, visar
.........inte alla.........
.........vägen inte........
.........talar inte........

Svarta tungor, förblindade tänder
Jag gör det

De underjordiska eldarna brinner fortfarande
Fönster förspikade, förbrända, glaslösa
Som ögon stängda för säsongen
Som ett sinne stängt för verkligheten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar