måndag 7 juni 2010

Doktorn ordinerar

- ni kan kalla mig doktorn, sade hon (jag ställde mig tveksam. tvivlande).

jag skrek: öppna fönstret, luften härinne är alldeles för kvav!

- så herrn känner sig obekväm ser jag. doktorn ordinerar späkning för alla hans problem. ogudaktigheten, gudsinfertiliteten, osäkerheten, intigheten i hans ögon.

jag skrek igen: släpp ut mannen ur mitt huvud, det är alldeles för trångt!

En pervers och adekvat böjelse
framstår som tvetydig och kurant
demoniös, charmig, upphöjele
fråntar sig själv allt det som är sant

- så herrn känner sig outnyttjad ser jag. doktorn ordinerar otillfredställande samlag för resten av månaden. herrn bör ge sig ut och endast finna missnöje.

jag vrålade: här är mitt hus, mitt liv och min egen otillräcklighet. vad fan ska jag göra med det?

- nu får herrn lugna ner sig, det blir inga mirakulösa lösningar på hans problem genom att han höjer rösten och ställer sådana dumma frågor. gör som doktorn ordinerar så ska han se att han snart kan sälla sig till flocken av tankedrönare där ute igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar